Granada – groep 1

Genietend van een bord rijst met bonen aan het zwembad, werden we langzaam wakker na een korte nacht in het (te) luxueuze hotel in Granada. Toen iedereen eindelijk in de bus geraakt was, vertrokken we richting Managua. We bezochten Inhijambia, één van de projecten die ons tot nu toe het meeste raakte. De jongeren die we daar ontmoetten leefden op de Mercado Oriental, een gevaarlijke markt die wij enkel konden bezoeken doordat we security bij ons hadden. We werden omvergeblazen door een indringende geur van vlees dat al de hele ochtend in de zon lag. Na het zien van deze dingen, was het moeilijk te begrijpen hoe jongeren in deze toestand kunnen leven.

Na deze wandeling op de Mercado Oriental brachten we een bezoekje aan het opvanghuis, waar straatkinderen aan een betere toekomst geholpen worden. We bewonderden de optredens van enkele straatkinderen en luisterden naar een pakkende getuigenis van een gewezen straatkind, die nu zelf mama is van 3 kinderen. Wat ons het meest raakte is dat ze ons als laatste vertelde dat ze nog altijd geen thuis gevonden heeft.

Om het contrast nog sterker te maken, aten we ’s middags in het grootste winkelcentrum van Managua.

In de namiddag bewonderden we een prachtig stukje natuur: de vulkaan van Masaya en het uitzicht van Catarina. ’s Avonds maakten we ons klaar om een hapje te gaan eten in een gezellig restaurantje in Granada. Na het eten keerden we terug naar ons hotel, waar we de verjaardag van Jessica vierden met een piñata.

Morgen brengen we een bezoek aan León.
Wordt vervolgd..

DSCN2483.

11 gedachtes over “Granada – groep 1

  1. Marleen( mama van Jessica) 14 april 2015 / 06:55

    Een hele belevenis om dit allemaal mee te maken.Het zal bij vele een gevoelige snaar raken.
    Ik kijk dagelijks uit naar de verslagen,zo beleven wij het toch ook een beetje.
    Grtjs,

    Ps: Jessica je hebt je verjaardag gevierd in Nicaragua,dat kan niet iedereen zeggen he😉

    Like

  2. Carlo (papa van Joppe) 14 april 2015 / 07:38

    Leuk om lezen deze verslagen. Genieten we mee van jullie prachtige ervaringen. Geniet nog van het mooie land. Grts aan allen

    Like

  3. Dirk Geenen 14 april 2015 / 07:43

    wauw, wat een ervaringen, een paar om jaloers op te zijn :);), wat een contrasten en wat een emoties, knap dat jullie dit kunnen en mogen beleven, Nu al 1000X maal dank voor deze fantastische organisatie!!!!!!! Op naar het volgende avontuur vandaag!!!
    Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier !!!!
    Dikke knuffels, mama en papa van flore

    Like

  4. Dirk Geenen 14 april 2015 / 07:43

    wauw, wat een ervaringen, een paar om jaloers op te zijn :);), wat een contrasten en wat een emoties, knap dat jullie dit kunnen en mogen beleven, Nu al 1000X maal dank voor deze fantastische organisatie!!!!!!! Op naar het volgende avontuur vandaag!!!
    Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier !!!!
    Dikke knuffels, mama en papa van Mirte

    Like

  5. leen 14 april 2015 / 10:25

    Een leuke goedemorgen met allemaal lachende gezichtjes 🙂 ,geniet er maar van want begint echt af te korten en kweet saar da ge het er weer moeilijk mee gaat hebben om alles achter te laten ma stapt toch ma op da vliegtuig,kmis je 🙂
    Denk eraan als je je koffer pakt,breng veel verhalen mee,rum en desnoods ne nicaraguaan :-), ma laat kakkerlakken en vlooien ginder.
    Nog vele toffe uren op nica grond

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

    Like

  6. Brigitte (mama van Jovanni) 14 april 2015 / 11:22

    Wat een belevenissen allemaal zeg, schitterend!!!
    Jessica, een dikke proficiat met je 17de verjaardag!!! xxx
    Het begint te korten, dus, geniet er nog maar van met
    volle teugen, wij kijken hier thuis uit naar al jou
    verhalen Jovanni
    xxxxxxxxxx
    knuffels van mama

    Like

  7. celine100 14 april 2015 / 12:23

    Grote contrasten tussen arm en rijk… Ervaar en geniet van deze unieke ervaring! Groeten aan Anneleen en de anderen

    Like

  8. Jo-An 14 april 2015 / 18:58

    Ooooooohhhh Hannah, jullie gaan naar Leon. Nog veel plezier en vele knuffels van de anderen kleine Leon ;-).

    Like

  9. Katrien Donneux 14 april 2015 / 20:04

    Prachtige reis. We zijn al benieuwd naar alle verhalen! Yes, eindelijk een foto van groep 1 met Emma en co. Liefs mama
    Het is duidelijk dat jullie genieten van deze unieke ervaring. Nog veel plezier de komende dagen. Extra groet aan Emma
    Het ziet er goed uit. Stien
    Hey Emma come back soon. We miss you. En ik kijk er al naar uit jouw verhalen te horen en vele hele vele hele vele groetjes van je leukste broer Lars
    Hoe gaat het daar aan toe? Ik vermoed heel goed… Is het een leuke inleefreis? Veel groetjes van je sportieve broer Arne

    Like

  10. Eba de Uba! 15 april 2015 / 10:06

    Exact 6 jaar geleden werd ik 17 jaar in dat prachtige land. Ik weet nog hoe we op een strand in León de zon zagen onder gaan. Hoe ik een piñata mocht kapot kloppen, hoe ik genoot van een ontbijt met watermeloen en 99 x 3 kussen (want we waren met veel) en hoe we genoten van een glaasje Flor. Het was een onvergetelijke verjaardag waar ik nog regelmatig aan terugdenk. Die inleefreis heeft mij zo sterk gevormd en zoveel gegeven dat ik de komende 6 jaar mij dagen en nachten heb ingezet voor deze werking. Maar naast werken was er ook véél plezier want ik heb vrienden voor het leven gemaakt en me verbonden gevoeld met mensen die aan de andere kant van de wereld leven. Ook nu blijf ik me inzetten met volle goesting! De kracht van het land en de mensen is sterk en oprecht. Ik hoop dat jullie allemaal ten volle genieten van de warmte van het land en diens mensen! En aan al mijn lieve collega’s van de begeleiding, jong en oud, jullie doen dat super goed! Tot snel! X

    (P.S.: Ik ben zaterdagavond op El Topo, kom mij zoeken a.u.b., ik mis jullie!)

    Like

  11. Guy, Annemie en Kato Vandegaer 16 april 2015 / 21:08

    Wij hebben al genoten van al jullie neergeschreven ervaringen. Niettegenstaande kijken we ongelofelijk uit om deze toffe bende terug te verwelkomen in Mol!!!
    Groetjes aan iedereen en een dikke knuffel voor ons zoneke 😉

    Like

Plaats een reactie